Dzięki dopracowanej konstrukcji układu jezdnego, opartej na wytrzymałej ramie, Unimog radzi sobie nawet z dużymi wyzwaniami i ciężkimi pracami. Charakteryzują go stały napęd na wszystkie koła, duży prześwit podłużny dzięki osiom portalowym, wysoki komfort jazdy, duży kąt wykrzyżowania osi oraz blokady mechanizmów różnicowych na obu osiach. Nasz nośnik narzędzi posiada pojedyncze ogumienie z układem regulacji ciśnienia TireControl plus i wyróżnia się optymalnym rozłożeniem masy, przez co nawet poza utwardzonymi drogami jest w swoim żywiole, a na szosie rozwija prędkość do 89 km/h.
Unimoga nic nie wytrąci z równowagi.
Kierowanie wszystkimi kołami dla jeszcze większej dynamiki.
Dostępny opcjonalnie dodatkowy układ kierowniczy dla osi tylnej w modelach U 423 do U 535 zmniejsza średnicę zawracania nawet o 20 procent, zwiększając zdolności manewrowe w sytuacjach, w których liczy się każdy centymetr. Do dyspozycji są cztery rodzaje kierowania pojazdem: kierowanie standardowe, kierowanie wszystkimi kołami, kierowanie ręczne i kierowanie do jazdy po przekątnej (tzw. „psi chód”). Ten wariant umożliwia zrównoważenie siły zsuwającej. Podczas jazdy do tyłu skręcają tylko koła tylne.