Im niższe zużycie, tym niższe koszty całkowite pojazdu ciężarowego, w szczególności w transporcie dalekobieżnym. Dlatego też również w przypadku Actrosa zrobiliśmy wszystko, aby już standardowo jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.
Tylko w przypadku zużycia mniej oznacza więcej.
Dopracowana aerodynamika.
Aby zminimalizować opór aerodynamiczny i jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa, poprawiliśmy również aerodynamikę Actrosa L. I tak na przykład nowa kamera w lusterku MirrorCam271, 287 standardowo zmniejsza zużycie paliwa nawet o 1,3% w porównaniu z lusterkami tradycyjnymi.
Zestawienie korzyści.
- Oszczędne, niezawodne silniki Euro VI w trzech klasach pojemności skokowej
- Precyzyjnie zestrojone konfiguracje układu napędowego z 12-stopniowym automatycznym systemem przełączania biegów i zoptymalizowanym przełożeniem osi
- Paliwooszczędne programy jazdy
- Jeszcze bardziej zoptymalizowana i dopracowana aerodynamika
- Zmniejszające zużycie paliwa odbiorniki dodatkowe
Nowy silnik OM 471.
Oszczędzanie, które sprawia wszystkim przyjemność: dzięki trzeciej generacji silnika OM 471 z opracowanym na nowo układem spalania i nową zintegrowaną strategią kontroli emisji spalin ciężarówka zyskuje ulepszony napęd. Dwie turbosprężarki dostosowane do konkretnego zastosowania poprawiają osiągi.
Nowa, zoptymalizowana pod kątem zużycia paliwa turbosprężarka zasilana spalinami dla dolnych i średnich poziomów mocy silnika OM 471 trzeciej generacji umożliwia oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednimi modelami. Zastosowane w silniku rozwiązania w zakresie zużycia paliwa przynoszą korzyści również w górnych poziomach mocy – do 4% w porównaniu z poprzednim silnikiem – w połączeniu z turbosprężarką o zoptymalizowanej wydajności. Dzięki mniejszemu zużyciu paliwa w wariancie 350 kW (476 KM) i na życzenie w wariancie 330 kW (450 KM) zmniejszają się nie tylko koszty, lecz również emisja CO₂.
Technologia oczyszczania spalin Euro VI.
Oszczędne silniki Euro VI dostępne są w trzech klasach pojemności skokowej od 10,7 l do 15,6 l i łącznie osiemnastu klasach mocy od 240 kW (326 KM) do 460 kW (625 KM).
Układ recyrkulacji spalin:
Chłodzony układ recyrkulacji spalin zmniejsza ilość tlenków azotu i cząstek stałych już podczas spalania paliwa.
Filtr cząstek stałych:
Zamknięty filtr cząstek stałych niemal całkowicie uniemożliwia emisję cząstek. Płyn AdBlue® jest wtryskiwany w strumień spalin przez udoskonaloną jednostkę dozującą, bez użycia sprężonego powietrza.
Paliwooszczędna technika.
Wszystkie silniki spełniające wymogi normy Euro VI wyróżniają się niskim zużyciem. Do niskiego zużycia paliwa przyczyniają się również paliwooszczędne programy jazdy, zoptymalizowane przełożenie osi tylnej252, kamera w lusterku MirrorCam271, 287 oraz dostępny seryjnie, udoskonalony system Predictive Powertrain Control. Swój udział mają tutaj też inteligentne odbiorniki dodatkowe i dopracowana aerodynamika. Wszystkie te rozwiązania umożliwiają – w porównaniu z poprzednikiem – oszczędności paliwa na autostradach i drogach krajowych.
Programy jazdy w Actrosie L.
Standardowe wyposażenie Actrosa L obejmuje programy jazdy economy i power. Program ten jest przystosowany do eksploatacji w transporcie dalekobieżnym i jeszcze bardziej zwiększa wydajność. Inny dodatkowy program jazdy power umożliwia sięgnięcie w każdej chwili, na przykład na wzniesieniach, po maksymalną moc. Opcjonalnie zamiast powyższych programów do dyspozycji jest program fire oraz program fleet, specjalnie przygotowany pod względem maksymalnych prędkości oraz charakterystyki przełączania biegów.
Eco-Support1054.
Funkcja Eco-Support1054 w formie analizy graficznej daje kierowcy cenną informację zwrotną, dotyczącą ekonomiczności jego stylu jazdy. Uwzględniane są takie aspekty jak przyspieszanie, hamowanie, równomierność oraz toczenie.